1. Anvendelse
Anvendelse. Almindelige salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelserne”)
gælder for alle aftaler om Simple Llama’s, CVR-nummer:
38955810, (”Virksomheden”) salg og levering af serviceydelser inden
for webudvikling, digital markedsføring og relaterede tjenester til
erhvervskunder.
2. Aftalegrundlag
Aftalegrundlag. Betingelserne udgør sammen med Virksomhedens
tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om
Virksomhedens salg og levering af serviceydelser til kunden
(”Aftalegrundlaget”). Kundens indkøbsbetingelser trykt på ordrer
eller på anden måde meddelt til Virksomheden udgør ikke en del af
Aftalegrundlaget.
Ændringer og tillæg. Ændringer af og tillæg til Aftalegrundlaget er
kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
Juridisk status. Hver af parterne skal straks give medkontrahenten
underretning, hvis parten ændrer status som juridisk person, tages
under konkurs- eller rekonstruktionsbehandling eller frivillig
likvidation.
3. Serviceydelser
Standard. De serviceydelser, som Virksomheden sælger og leverer
til kunden, udføres håndværksmæssigt korrekt.
Kundens medvirken. Kunden skal give Virksomheden adgang til
personale og oplysninger, i det omfang det er nødvendigt for at
udføre serviceydelserne.
Lovgivning og standarder. Virksomheden er ikke ansvarlig for, at
serviceydelserne opfylder lovgivning eller standarder eller kan
anvendes til konkrete formål, medmindre parterne har aftalt andet
skriftligt.
4. Pris og betaling
Pris. Prisen for serviceydelserne følger Virksomhedens gældende
prisliste på det tidspunkt, hvor Virksomheden bekræfter kundens
ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle priser er
eksklusive moms.
Kørsel. Kørsel i Virksomhedens egne biler i forbindelse med
udførelsen af serviceydelser refunderes af kunden til de satser, der
til enhver tid fastsættes af staten.
Betaling. Kunden skal betale alle fakturaer for serviceydelser måned
forud, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
5. Forsinket betaling
Rente. Hvis kunden undlader at betale en faktura for serviceydelser
rettidigt af årsager, som Virksomheden er uden ansvar for, har
Virksomheden ret til rente af det forfaldne beløb på 2 % pr. måned
fra forfaldstid og til betaling sker.
Ophævelse. Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura for
serviceydelser senest 7 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav
om betaling fra Virksomheden, har Virksomheden ud over rente
efter pkt. 1 ret til at: (i) ophæve de serviceydelser, som forsinkelsen
vedrører, (ii) ophæve salget af serviceydelser, som endnu ikke er
leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor, og/eller (iii) gøre
andre misligholdelsesbeføjelser gældende.
6. Tilbud, ordrer og ordrebekræftelser
Tilbud. Virksomhedens tilbud er gældende i 10 dage fra den dato,
tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept
af tilbud, der er Virksomheden i hænde efter acceptfristens udløb,
er ikke bindende for Virksomheden, medmindre Virksomheden
meddeler kunden andet.
Ordrer. Kunden skal sende ordrer på serviceydelser til Virksomheden
skriftligt. En ordre skal indeholde følgende oplysninger for
hver ordret serviceydelse: (i) Ordrenummer, (ii) Ydelsesnummer, (iii)
Beskrivelse af ydelse, (iv) Pris, (v) Betalingsbetingelser, og (vi)
Leveringsdato.
Ordrebekræftelser. Virksomheden tilstræber at sende bekræftelse
eller afslag af en ordre på serviceydelser til kunden skriftligt senest
7 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Bekræftelser og afslag af
ordrer skal være skriftlige for at binde Virksomheden.
Ændring af ordrer. Kunden kan ikke ændre en afgivet ordre på
serviceydelser uden Virksomhedens skriftlige accept.
Uoverensstemmende vilkår. Hvis Virksomhedens bekræftelse af en
ordre på serviceydelser ikke stemmer overens med kundens ordre
eller Aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de
uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til Virksomheden
skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordrebekræftelsen.
I modsat fald er kunden bundet af ordrebekræftelsen.
7. Levering
Leveringstid. Virksomheden leverer serviceydelser senest til den tid,
der fremgår af Virksomhedens ordrebekræftelse. Virksomheden har
ret til at levere før den aftalte leveringstid, medmindre parterne har
aftalt andet.
Undersøgelse. Kunden skal undersøge alle serviceydelser ved
leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden
ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til
Virksomheden. Hvis en fejl eller mangel, som kunden har opdaget
eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Virksomheden,
kan den ikke senere gøres gældende.
8. Forsinket levering
Meddelelse. Hvis Virksomheden forventer en forsinkelse i leveringen
af serviceydelser informerer Virksomheden kunden om det og
oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen og ny forventet leveringstid.
Ophævelse. Hvis Virksomheden undlader at levere serviceydelser
senest 15 dage efter den aftalte leveringstid af årsager, som kunden
er uden ansvar for, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er
berørt af forsinkelsen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til
Virksomheden. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af
forsinket levering.
Mandag - fredag 09:00 - 16:00